التخطي إلى المحتوى

تعبير عن الوطن بالانجليزي قصير جدا عبارة عن مجموعة من الكلمات الجميلة والمعبرة في حب الوطن وسوف نتعرف على هذا التعبير في المقال التالي، حيث حرص الكاتب على أن يجعل كل من يقرأ هذا التعبير يعرف الواجب نحو الوطن وكم الحب الكبير من كل فرد يعيش على أرض الوطن الطاهرة، ويمكن للجميع ممن يعرف اللغة الإنجليزية أن يكتب هذا التعبير بنفسه لو ركز وتمعن في حب الوطن بداخله مهما كان وطنه ولكن البعض لا يعرف هذه اللغة وسوف نوضح لكم أجمل تعبير عن الوطن بالانجليزي قصير جدا.

تعبير عن الوطن بالانجليزي قصير جدا
تعبير عن الوطن بالانجليزي قصير جدا

تعبير عن الوطن بالانجليزي قصير جدا

تعبير عن الوطن بالانجليزي قصير جدا ركز فيه الكاتب على حب الوطن بشكل كبير وعلى واجب كل فرد نحوه، حيث خصص الكثير من الحديث عن أن حب الوطن هو شيء مقدس وهو أمر لا يجب أن يتنازل عنه أحد أبداً مهما يحدث في وطنه ومهما يواجه من صعاب وأن يعمل دائماً من أجل الأفضل ومن أجل أن يرتقي بوطنه لأبعد مكانه، وخصص الكاتب فقرة مختلفة من أجل الحديث عن معالم الوطن وعن الكثير من الأمور المهمة التي يجب أن يراعيها كل من يعيش في وطنه ودوره نحو هذا الوطن بشكل كبير.

Homeland is a few letters ; a word which is small in size, but significant in meaning;  the homeland is like a mother and family, a warm embrace for every citizen on his land.

 It is the place where we grow up on its land, and we eat of its fruit , however we go far away it remain in our hearts forever.

The love of the homeland is born with man, so the love of the homeland is inherent in the individual; Where he feels that there is a connection between him and this land.

And love of the homeland is not exclusive to anyone;  everyone must love his country, and our Islamic religion urges us to love the homeland .

Perhaps the greatest example we mention in this subject, when our beloved Prophet – peace be upon him – was forced to leave his dear homeland Mecca, when he came out he was very sad and said: “you are my beloved country, and I will love you, and if your people did not force me to leave you, I would never leave you” ; the words of our holy Prophet show us the duty of love, which must be planted in the heart of every person towards his homeland, whether he is young or old .

The homeland is a symbol and a pride; therefore, we must defend and protect it with all strength, to preserve it as it preserves us, and to appreciate it for providing security to us.

This country has rights that everyone must abide by as long as they live in it, these rights include: preserving it, protecting it from all evil, raising it to the highest levels, maintaining its cleanliness, protecting its public property, and protecting it in the event of any danger.

ويعد هذا التعبير هو واحد من أفضل وأجمل تعبير عن الوطن بالانجليزي قصير جدا أو حتى طويل ورد عبر موقع البحث جوجل بشكل خاص أو عبر شبكة الإنترنت بشكل عام وإن كان لديكم أفضل منه راسلونا به من خلال تعليقات المقال بالأسفل وإن كنت تريدون تعليق بلغة أخرى راسلونا كذلك وسوف ننشره لكم إن شاء الله تعالى وحده.

تابع أيضاً: موضوع تعبير عن رحلة قمت بها مع زملائك او اسرتك

تابع أيضاً: رسائل حب جزائرية بالدارجة بحروف فرنسية

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *